תפקיד רשתות מוצרים ורשתות חברתיות בחיפוש בלתי מוגדר בסביבות מקוונות

שחר רייכמן
מנחה: ד"ר גל אוסטרייכר-זינגר
הפקולטה לניהול, אוניברסיטת תל אביב

 

אודות המחקר:

מרבית אתרי המסחר ברשת מאורגנים כאוסף של דפי רשת (webpages) המתארים מוצרים שונים המקושרים למוצרים דומים אחרים ובכך ויוצרים רשת מוצרים (products network). אתרים רבים מציעים בנוסף גם רכיב של קהילה חברתית וירטואלית, פלטפורמות ממוחשבות המאפשרות מפגש, שיתוף פעולה, חילופי מידע ומדיה דיגיטאליים ועל ידי כך, יצירת קהילות וירטואליות או רשת חברתית
(social network). השילוב של רשת מוצרים ורשת חברתית יוצר מבנה דואלי של רשתות הקשורות ביניהן בקשרים הדדים.

 

מחקר זה מתמקד באינטראקציה בין שני סוגי הרשתות, רשת המוצרים והרשת החברתית, ובמידת השפעת המבנה הדואלי על תהליך החיפוש אחר מוצר או תוכן. בייחוד נתמקד בחיפוש בלתי מוגדר (ill-defined exploration) – תהליך חיפוש של הצרכן במרחב אפשרויות, ללא מטרות מוגדרות או ללא ידע קודם לגבי אובייקט ספציפי העשוי לענות על מטרת החיפוש.

 

המחקר המוצע משלב שימוש בכלים למידול הרשתות וכן ניתוחים אמפיריים של רשתות קיימות.

 

חלקו האמפירי של המחקר מבוסס על נתונים הנאספים מאתר YouTube.com, אחד מאתרי התוכן הגדולים ברשת האינטרנט, המתארים רשת צריכה קיימת  המשולבת ברשת החברתית.

 

זווית התבוננות הייחודית המוצעת במסגרת המחקר, הבוחנת את שילוב הרשת החברתית ברשת המוצרים וכן את ההשפעות ההדדיות על המשתמש, תאפשר הבנה טובה יותר של אופן החיפוש והצריכה של תכנים ומוצרים בסביבת האינטרנט.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>