נפתח קורס חדש במכון במסגרת תכנית "כלים שלובים"

הקורס "ויקיפדיה: מיומנויות של יצירה וצריכת ידע" מיועד לסטודנטים לתואר ראשון, משנה ב' ומעלה

20 אוקטובר 2015
נפתח קורס חדש במכון במסגרת תכנית "כלים שלובים"
בתמונה: ד"ר ענת כהן, מרצה בכירה בבית הספר לחינוך

מי לא מכיר את ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית הגדולה בעולם? בניגוד גמור למרבית הציפיות, מיזם התוכן החופשי הגדול בעולם אשר מבוסס כולו על עבודת מתנדבים, מדורג היום כאתר השישי בגודלו בעולם (והראשון הלא מסחרי), עם מיליוני משתמשים בכל רגע נתון ברחבי הגלובוס. בשנים האחרונות עולה קרנה של ויקיפדיה כמקור מהימן למידע חופשי, הן בזכות תהליך התבגרות, הבשלה והתמקצעות טבעי של המיזם, והן בזכות שיתופי פעולה עם מוסדות תרבות, חינוך ואקדמיה.

 

עם זאת, העבודה בכתיבת האנציקלופדיה הגדולה בעולם רחוקה מלהסתיים וערכים רבים עדיין חסרים או אינם איכותיים מספיק. מהו סוד הוויקי? כיצד ניתן לתרום במסגרת האקדמיה להעשרתה של האנציקלופדיה השיתופית הזו בפרט ויצירת תוכן חופשי ונגיש ברשת בכלל? ובאיזה אופן כתיבה בוויקיפדיה תורמת לשכלול המיומנויות האקדמיות הנדרשות היום מסטודנטים?

 

הקורס, אשר מתנהל בסביבת ויקי, מתמקד בין היתר בהקניית מיומנויות למידה, עבודה שיתופית וצריכת מידע מושכלת בעולם הגלובלי הפתוח. בהתאם לכך, יחשפו הסטודנטים לשני סוגי מיומנויות, החשובות לנו בעולם הגלובלי: האחת, צריכת תכנים ממקורות מידע מקוונים (ביניהם אנציקלופדיות מקוונות שיתופיות) והשנייה, יצירת ידע באופן שיתופי. הקורס יאפשר שיתוף ברעיונות והבנייה של ידע בתחומים הנלמדים תוך אינטראקציה חברתית.

 

רכזת הקורס ומרצה:

שני אבנשטיין-- הפקולטה לרפואה, ביה"ס לחינוך, ועמותת ויקימדיה ישראל

 

מרצים נוספים:

  • פרופ' דב תאני, הפקולטה לניהול ומכון אורנג' לחקר האינטרנט, אוניברסיטת תל-אביב
  • ד"ר ענת כהן, ביה"ס לחינוך, אוניברסיטת תל-אביב

 

לפרטים נוספים >

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>